søndag 4. september 2011

Oppkast ved Norges Statbaner.

Igår, på Lørdag, spaserte jeg nedover en jernbanevogn på vei fra Halden til Tigerstaden, Oslo. En gjeng på fem, mer eller mindre, oppegående mennesker skulle innover, og delta på en såkalt "innflytningsfest". Dette var på St. Hanshaugen, eller "haugen", på folkemunnen. Jeg var tørst der jeg spaserte, og hensiktet med turen var å skru av korken på en brusflaske, for så å helle innpå av innholdet. Valget falt på en champagnebrus. Det er ytterst sjelden jeg drikker champagnebrus; det hører med til de sjeldne stunder. Det er også av sjelden begivenhet at jeg kaster opp, spyr, vrir magen og tømmer meg vertikalt, oppover. Heldigvis. I går var det femten år siden jeg sist havnet i en slik situasjon. Mens jeg gikk tilbake til plassen min, setet mitt, så kom det som lyn fra klar himmel. Jeg gikk akkurat opp på siden av et av toalettene i jernbanevognen, og smatt inn der, med en lynrask og smidig bevegelse. Jeg kastet opp. Mens jeg kastet opp hørte jeg en stemme i hodet mitt som skrek; "flytt til Oslo, flytt til Oslo, flytt!". Planen, med andre ord; er å flytte. I løpet av høsten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar